Megszólalt az EP-képviselő: komoly veszélyekre figyelmeztet a Tisza Párt politikája kapcsán

„A magyar gazdák jó ha tudják, hogy mi húzódik meg valójában az evezgetős és csónakon táncikálós képek mögött” – írta közösségi oldalán Dömötör Csaba.

Az európai acélipart gazdasági vihar rázza: a ThyssenKrupp 11 ezer állást áldoz fel a magas energiaárak és a kínai acéldömping nyomása alatt, miközben 3 milliárd eurót invesztál a zöldacélgyártásba. A Dunaferr csődje intő jel, hogy az EU vámvédelmének hiánya és a zöldátállás terhei az iparág európai létét fenyegetik.
A szerző a Makronóm újságírója.
Az európai acélipar súlyos válsággal szembesül, amelynek fókuszpontjában jelenleg a német központú multi, a ThyssenKrupp, nem mellesleg Európa legnagyobb acélgyártója áll. A Deutsche Welle videóinterjújában a cég vezetője, Miguel López kiemelte, hogy
a 2022 óta magas EU-s energiaárak, a kínai acélimporttal vívott árháború és az Európai Unió védővámjainak hiánya jelentős nyomást gyakorol az iparágra. Ennek következtében a ThyssenKrupp 5 ezer munkahely megszüntetését és 6 ezer kiszervezését tervezi,
miközben a zöldenergiából készülő acél gyártására való átállás érdekében új technológiákba fektet. Ez a helyzet nem egyedülálló: a magyar Dunaferr példája is mutatja, hogy az európai acélipar strukturális problémái sok esetben menthetetlenné teszik a helyi kapacitásokat.
A cikk folytatása a makronom.eu oldalon olvasható.
Címlapfotó: Dreamstime